Kolmas joulukuuta. Nyt on aika palata ajassa taaksepäin vuoteen 2002 ja lokakuun alussa ajettuun ruskajunaan, josta tuli Jokioisten Museorautatien ensimmäinen kunnon talviliikennepäivä. Edeltävänä yönä satoi kunnolla lunta ja syksy muuttui hetkessä talveksi.

Kuvassa museojuna on saapunut Humppilan asemalle ja erittäin lumisella asemalaiturilla näkyy matkiustajia. Taustalla Humppilan toisella asemalla näkyy sinisistä matkustajavaunuista koostuva VR:n pikajuna. Museorautatiellä on vielä vanha pieni asemarakennus.

Paljon on 18 vuodessa muuttunut. Humppilassa on uusi iso hieno asema, taustalla oleva halkokatos on korjattu, VR:n junat ovat muuttuneet vihreiksi kaksikerrosjuniksi ja syksyllä saati sitten talvella ei enää juurikaan ole lunta...

Höyryjuna seisoo erittäin lumisen Humppilan asemalaiturin vieressä.
Ruskajuna Minkiöltä on saapunut Humppilaan erittäin lumisena lokakuun ensimmäisenä lauantaina. Kuva: Teemu Virtanen 5.10. 2002.

Sinulla ei ole oikeuksia kommentoida