Museorautatieyhdistyksen jäsenten ja Jokioisten Museorautatien talkooväen Extranetiin kirjautuminen on uudistunut. Extranetin kirjautumislomake aukeaa nyt klikkaamalla hiirellä pääsivun oikeassa yläreunassa otsikkopalkin alla näkyvää lukon kuvaa. Lukon vieressä on teksti Jäsenten Extranet (kts. kuva alla).

extranet_kirjautuminen

extranet_ulos1Kirjautumislomake aukeaa selainikkunan päälle ja sen voi vetää hiirellä (vasen painike pohjassa) haluttuun paikkaan. Lomakkeeseen syötetään entiseen tapaan käyttäjätunnus ja salasana. Lopuksi klikataan vihreää nuolta, jolloin Extranet-valikko aukeaa. Uutuutena on myös Extranetin pääuutissivun avautuminen selainikkunaan. Lisäksi kirjautuneen käyttäjän nimi näkyy ylimpänä Extranet-valikon yläpuolella (kts. kuva oikealla).

extranet_ulos2

Kirjautuminen ulos Extranetistä tapahtuu klikaamalla Extranet-valikon yläpuolella näkyvää punaista rastia. Ennen lopullista uloskirjautumista ruutuun tulee vielä vahvistusikkuna, jossa uloskirjautuminen vahvistetaan klikkaamalla painiketta Poistu Extranetistä.