Jokioisten Museorautatieltä voit vuokrata käyttöösi oman höyryjunan minä tahansa haluamanasi päivänä touko-syyskuun aikana. Voit aloittaa matkasi miltä tahansa radan asemista tai seisakkeista. Koko matkan ajan käytössäsi on haluamasi junakokoonpano, jota vetää yksi Jokioisten Museorautatien höyryvetureista.

Höyrujuna Huhdinmäessä

Kokous junassa

Pienille 10 - 15 hengen ryhmille on myös mahdollista järjestää kokous junamatkan ajaksi. Junaan voidaan järjestää 230 voltin verkkosähkövirta esimerkiksi piirtoheitintä varten. Junamatkan aikana on myös mahdollista pysähtyä rauhalliseen paikkaan ratalinjalle pitämään kokousta.

Ilmainen opastus

Tilausjunamatkaan kuuluu haluttaessa ilmainen opastettu kierros Minkiön kapearaidemuseossa ja höyryveturivarikolla. Oppaamme matkustaa myös halutessanne ryhmänne kanssa junassa ja kertoo tarinoita radan historiasta ja sen ympäristöstä. Halutessa ryhmänne voi sopia myös opastuksesta ja tutustumisesta esimerkiksi Jokioisten kartanoalueeseen ja naulamuseoon.

Kuvaus- ja filmausjunat

Museorautatien vanha miljöö on erinomainen paikka myös elokuvantekijöille ja mainoskuvaajille. Järjestämme erilaisiin aikakausiin sopivia matkustaja- ja tavarajunia mainosten, dokumenttien, elokuvien ja muiden produktioiden tekoa varten.

filmaus_kirje_isalta

Viimeisimpiä museorautatiellä kuvattuja tuotantoja ovat Timo Koivusalon Täällä Pohjantähden Alla (2008), Lauri Törhösen Raja 1918 (2007) ja Aku Louhimiehen Käsky (2007). Aikaisemmin museorautatiellä on muun muassa tuotettu jaksoja Nelosen Yllytyshullut-televisiosarjaan (2004, 2001 ja 1999) sekä kuvattu suuri osa Ylen kesällä 2002 tuottamasta Kirje isältä -tv-elokuvasta.

Filmauspäivän perushinta on 4000 € / päivä. Talviaikaan, kun rata on lumen peitossa hinnoittelu tapauskohtaisesti. Voimme myös järjestää avustajia ja tarvittavaa rekvisiittaa filmauksia varten.

Tilausjunahinnasto 1.1.2023 alkaen

Tilausjunien hintoihin vaikuttavat junan kulkeman matkan pituus ja viikonpäivä, jolloin juna ajetaan. Halvimpia päiviä ovat launtai ja sunnuntai, jolloin junahenkilökuntaa on aina paikalla ja veturit on valmiiksi ylöslämmitetty. Ennen liikennöintiä kylmän höyryveturin ylöslämmitys on aloitettava viimeistään edellisenä iltana.

Alla olevassa taulukossa ovat tilausjunien hinnat. Hinta muodostuu aina lähtöhinnasta ja sen päälle tuntihinnasta. Esim menopaluu Minkiö-Jokioinen kestää tunnin ja maksaa viikolla ryhmälle 1600 €. Jokainen lisätunti maksaa 300 €, eli esim Minkiö-Jokioinen-Humppila-Minkiö matka maksaa 1900 euroa. Viikonloppuna vastaavat hinnat ovat 1400 € Minkiö-Jokioinen meniipaluulta ja ja 1700 € koko radan menopaluulta. Viikollakin lähtöhinta voi olla viikonlopun tasoa, mikäli samana päivänä on muita ajoja, joten kysy tarjousta!

maanantai-perjantai lauantai-sunnuntai
Tilausjuna lähtöhinta (yksi tunti) 1600 € 1400 €
Hinta jokaiselta seuraavalta alkavalta tunnilta 300 € / tunti 300 € / tunti

Kysy lisätietoja ja pyydä tarjous!

Lisätietoa Jokioisten Museorautatien tilausliikenteestä saat Tilausliikennemyynnistä ja liikennepäällikkö Jussi Tepposelta. Voit kysyä lisätietoja myös mm. ryhmille räätälöidyistä lisäpalveluista kuten ruokailuista.