Jokioisten Museorautatien resiinaretket tarjoavat hauskan liikunnallisen elämyksen yritysten virkistysohjelmaksi, yritysten asiakkaille, polttariporukoille, ja kaikille muille ryhmille, jotka haluavat nauttia resiinamatkasta läpi lounaishämäläisen maaseudun! Resiinoita voi vuokrata myös yksittäin, jolloin retkelle lähtöön riittää kaksi henkilöä. Toki resiina liikkuu melko kevyesti myös yhden henkilön voimin, mutta tällöin vaaditaan kuitenkin hieman enemmän ponnistelua.

Resiinalla on hauska tutustua Jokioisten Museorautatiehen ja kauniisin hämäläisiin maalaismaisemiin! Kuva: Teemu Virtanen.

Helpottaaksemme ryhmäsi resiinaretken suunnittelua Jokioisten Museorautatiellä olemme koonneet muutaman valmiin resiinaretkipaketin. Resiinaretket on tarkoitettu enintään 15 hengen ryhmille. Resiinaretki on oiva tapa kohentaa kuntoa ja nauttia kauniista maaseudusta.

Resiinoiden vuokraus museon aukiollessa

Uusia, kevyitä pumppuresiinoita voi vuokrata suoraan Minkiön kapearaidemuseosta sen aukioloaikoina maanantaista perjantaihin kello 11-18 välillä (heinäkuussa ei maanantaisin) sekä lauantaisin mikäli radalla ei ole muuta junaliikennettä. Vuokrattavia resiinoita on neljä ja jokaisen resiinan kyytiin mahtuu 2-4 henkeä. Tunnin resiinaretken hinta on 10 €/hlö seuraavat alkavat tunnit 5 € / hlö ja koko neljästä tunnista alkaen koko päivän kestävä retkeen 25 €/hlöYöpyminen laavulla resiinoiden kanssa maksaa 25 € / hlö: - lähtö Minkiöltä klo 17:30-18:00 ja resiinoiden palautus seuraavana aamuna klo 11:00 mennessä. Lapset ja nuoret (4-12 v.) pääsevät resiina-ajelulle puoleen hintaan!

Resiinoita voi varata etukäteen tilausliikennemyynnistä . Varaukset on tehtävä viikkoa (7 päivää) ennen haluttua käyttöpäivää! Muutaman hengen (2-4 henkilöä) ryhmille on yleensä mahdollista vuokrata resiina suoraan paikanpäältä, mutta tietenkin voit tiedustella resiinoiden saatavuutta halutulle ajankohdalle Minkiön aseman puhelinnumerosta 03-4333235 Kapearaidemuseon aukioloaikoina.

Opastettu resiinaretki

Opastettu resiinaretkipaketti sisältää resiinoiden kuljetuksen ryhmäsi valitsemalle lähtöpaikalle, Jokioisten Museorautatien resiinaretkioppaan antaman opastuksen retken aikana, ja halutessa opastetun tutustumisen Minkiön veturivarikkoon. Retken hinta on 350 euroa.

Jokioisten kartanot ja rautatie

Kokoontuminen aamulla Jokioisten kartanoilla, jossa tutustutaan naulamuseoon ja kartanoalueeseen. Tämän jälkeen siirrytään resiinoille kartanoalueen läheisyydessä. Pienen alkuharjoittelun jälkeen aloitetaan resiinaretki Minkiön suuntaan. Välillä pysähdytään Jokioisten asemalla.

Minkiöllä syödään lonas ja tutustutaan Minkiön asema ja varikkoalueeseen oppaan johdolla. Minkiöltä lähdetään resiinoilla kohti Humppilaa. Ennen Humppilaa pysähdytään soravaihteen grillipaikalla kahville, jonka jälkeen matka jatkuu. Humppilassa resiinat laitetaan kuljetuskuntoon ja paluumatka Jokioisille tehdään junalla.

Retken kesto on noin 6 tuntia ja hinta 600 - 950 euroa riippuen ryhmän koosta, käytetystä junasta ja retkipäivästä. retki on mahdollista tehdä myös Humppilasta aloittaen. Retken voi tehdä myös yli 15 hengen ryhmä. Tällöin osa ryhmästä liikku junalla, osa resiinalla ja resiinalla pumppaajia vaihdetaan sopivasssa paikassa.

Kevyt resiinaretki ja sauna Minkiöllä

Kokoontumienen on neljän maissa iltapäivällä Humppilan asemalla. Aluksi haetaan resiinat tallista ja tutustutaan Humppilan asemaan. Sen jälkeen pumpataan Humppilasta kohti Minkiötä hyvässä alamäessä.

Soravaihteen grillipaikalla pysähdytään syömään grillipäivällinen, jonka jälkeen matkaa jatketaan kohti Minkiötä. Minkiölle saavuttua tutustutaan asema-alueeseen ja varikkoon oppaan johdolla, jonka jälkeen Aseman vanhan saunan kipakat löylyt odottavat ryhmää. Saunan jälkeen vielä grillaillaan makkaroita ja sitten odottaakin paluukuljetus junalla Humppilaan.

Retken kesto on noin 5 tuntia ja hinta 600 - 950 euroa riippuen ryhmän koosta, käytetystä junasta ja retkipäivästä.Retken voi tehdä myös yli 15 hengen ryhmä. Tällöin osa ryhmästä liikku junalla, osa resiinalla ja resiinalla pumppaajia vaihdetaan sopivasssa paikassa.

Pyydä tarjous!

Lisätietoa Jokioisten Museorautatien resiinaretkistä antaa tilausliikennemyynti. Voit kysyä lisätietoja myös mm. ryhmille räätälöidyistä lisäpalveluista kuten ruokailuista.

resiina2