Sunnuntaina 16.8. Museorautatiellä vietetiin yhdessä muun maailman kanssa kansainvälistä ravintolapäivää. Museorautatien neuvostoliittolaisvalmisteinen työläisten "Stolovaja" -ruokalavaunussa Minkiön asemalla oli tarjolla Breznevin ajan työläislounas. Aterian sisälsi alkukeiton (Seljanka), lämpimän pääruoan (makaronia vaalealla jauhelihakastikkeella) ja jälkiruokakompotin (hedelmäkiisseli) sekä leivän ja ruokajuoman (mineraalivesi, piimä) ja teen tai kahvin.

Ravintolavaunu sai hyvän vastaanoton ja sekä keittiö- että tarjoiluhenkilökunnalla piti kiirettä koko päivän. Vaunuassa oli esillä neuvostorekvisiittaa kuten teepurkkeja, viirejä, samovaar ja tietysti aimo lukuannos vanhoja "Neuvostoliitto" -lehtiä. Ruokailua siivitti myös tunnelmallinen neuvostomusiikki!

Kiitokset kaikille ravintolassa virailleille ja tietysti ahkeralle ravintolan henkilökunnalle oikein hyvon onnistuneesta ravimntolapäivästä!