Resiinaretkien taukopaikaksi syksyn aikana rakennettu laavu asennettiin paikalleen Soravaihteen taukopaikalle torstaina 10.12. Laavu oli rakennettu Minkiön korjaamohallissa, josta se kuljetettiin junalla Soravaihteelle. Siellä se nostettiin ratatyökoneen nosturilla ratapölkkyjen päälle ja vedettiin taljalla lopulliselle paikalleen.

Laavu on selkeä parannus 2000-luvun alussa tehdylle Soravaihteen taukopaikalle. Laavua tullaan vielä täydentämään kivistä tehdyllä tulisijalla ja puisilla penkeillä.

Laavulle pääsee ainoastaan rautateitse, joko resiinalla tai junalla ja se on resiinaretkeläisten ja junamatkustajien käytössä. Resiinoita voi vuokrata Minkiön asemalta ennakkovarauksella ja kesäaikana kapearaidemuseon auki ollessa myös ilman varausta. Myös aikataulunmukaiset museojunat pysähtyvät vuonna 2016 tarvittaessa Soravaihteen taukopaikalla.