Joulukortti 2015

Joulukortin on entiseen tapaan piirtänyt museorautatien höyryveturinkuljettaja PTJ Koskinen. Kortissa Joulupukki on tonttuineen laskemassa Haapamäellä pitkään säilytyksessä ollutta Krauss-höyryveturia kiskoille. Pukki on tosin erehtynyt osoitteesta ja yrittää laskea metrin raidelevyistä veturia Jokioisten uudelle jokirannan radalle, jonka raideleveys on Jokioisten rautatien 750 mm. Pukki on joutunut laittamaan kakkosnelosia kiskonkorvikkeeksi, mutta ei taida vielä tietää, että Humppilaan on varta vasten tehty metrinen raide Kraussia varten...

Voit ihailla joulutervehdystä Museorautatieyhdistyksen kuvagalleriassa, johon on koottu myös muita PTJ Koskisen piirtämiä museorautatien joulutervehdyksiä eri vuosilta.

Jokioisten Museorautatie ja Museorautatieyhdistys ry toivottavat kaikille museorautatien ystäville Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2016!