Museorautatien perinteinen ja suosittu syysajo järjestetään jälleen lauantaina 10.9. Höyryjunat liikennöivät aamuvarhaisesta iltamyöhään. Tunnelmaa luovat vaunujen lämpöä hohkaavat kamiinat sekä tunnelmallinen valaistus junissa ja asemilla illan hämärtyessä. Museorautatien kesäkauden päättää näyttävä ilotulitus Minkiön asemalla noin klo 21:15, jonka jälkeen höyryjunat vievät matkustajansa vielä Jokioisten ja Humppilan asemille.

Meno-paluu -pilettien hinnat 14 € aikuisilta sekä 7 € 6-16 -vuotiailta. Alle 6-vuotiaat matkustavat meillä ilmaiseksi. Mansikin yhteydessä päivällä klo 16.35 lähtöön asti meno-paluu Jokioinen-Minkiö-Jokioinen tai päinvastoin 10 € aikuisilta ja 5 € 6-16 -vuotiailta!

Minkiön asemalla on avoinna koko päivän ajan kahvio, jossa myydään edulliseen hintaan kahvia, teetä, pullaa, voileipiä, jäätelöä, makeisia ja tietenkin matkamuistoja.

Höyryjunien aikataulut löydät tapahtumasivuiltamme.

Jokioisten Elonkierrossa järjestetään samana päivänä klo 10-17 suosittu Lasten maatalousnäyttely Mansikki, jonne on kuljetus Jokioisten asemalta. Linja-autot Jokioisten asemalta Elonkiertoon Lasten maatalousnäyttely Mansikkiin lähtevät jokaisen päiväjunan jälkeen klo 10.55 ja 17.00 välillä. Lähdöt Mansikin portilta Jokioisten asemalle ja lähteville junille ovat tunnin välein klo 10.45, 11.45, 12.45, 13.45, 14.45, 15.45 ja 16.45.

Lataa täydellinen linja-autoaikataulu tästä:

Jokioisten asema - Elonkierto (Mansikki) linja-autoaikataulu

Lisätietoa Mansikista löydät täältä:

Mansikin Facebook sivut.

Museorautatien syysajo sekä Mansikki ovat tänä vuonna ensimmäistä kertaa mukana Euroopan kultturiympäristöpäivät -tapahtumassa. Tätä koko Euroopan laajuista kulttuuriympäristöpäivää vietetään 50 maassa ja siihen osallistuu noin 20 miljoonaa ihmistä. Tulethan sinäkin mukaan juhlimaan kanssamme yhteistä kulttuuriympäristöä! Lisätietoja Euroopan kulttuuriympäristöpäivistä löydät täältä:

Euroopan kulttuuriympäristöpäivät

Syysajon jälkeen Museorautatien veturit ja vaunut siirtyvät talviunille, josta on luvassa herätys vielä kertaalleen 3.12. Tule nauttimaan kuulaasta syysillasta kanssamme ja tuo myös ystäväsi mukaan!