Tulevana viikonloppuna olevan Minkiön maalaistorin hyörinnän, höyryn puhinan ja dieselin murinan myötä avautuu Minkiön punaisessa Jokiläänin Osuuskaupan makasiinissa oleva taidenäyttely. Näyttelyssä on esillä Jokioisten Museorautatien höyryveturinkuljettajan PTJ Koskisen vuosien varrella tekemiä rautatie- ja höyryaiheisia töitä.

Kuva punaisesta pytylaudoitetusta makasiinista, jossa keskellä musta pariovi.
PTJ Koskisen töiden taidenäyttely on sisällä vanhassa Osuusliikkeen makasiinissa.

Näyttelyn yhtenä helmenä ovat viimeisen viidentoista vuoden aikana piirretyt Jokioisten Museorautatietä ylläpitävän ja liikennöivän Museorautatieyhdistys ry:n tukijoilleen ja kumppaneille lähettämät joulukortit. Korteissa on esillä tuttuja vetureita, vaunuja, paikkoja ja henkilöitä Jokioisten Museorautatieltä, sekä tietysti taitelijan oma alter ego, jonka tarkkasilmäiset voivat huomata!

Sisäkuva makasiinista, jossa seinillä tauluja.
PTJ Koskisen töiden taidenäyttely.

Näyttely on auki liikennekauden loppuun ja siihen voi tutustua kaperaidemuseon aukiolopäivinä klo 11-18 välillä, sekä ajosunnuntaisin klo 10-17 välillä.

Osaan näytteillä olevista töistä voit tutustua oheisten linkkien kautta.