Kevään ensimmäiset tilausjunat ajettiin helteisissä merkeissä. Tiistaina 15.5. ajettiin Minkiö-Jokioinen välillä tilausjunia useammalle päiväkoti- ja esikouluryhmälle. Erittäin kuivan ja kuuman kelin ja suuren ruohikkopalovaaran takia jouduttiin osittain turvautumaan poikkeusjärjestelyihin.

Pienen höyryveturin vetämä matkustajajuna lähestyy aurinkoisessa maisemassa.
Kevään esimmäinen tilausjuna, jonka keulilla H.K. Porter höyryveturi. Kuva: J.T. 15.5. 2018.

Pienet lapset olivat haltioissaan höyryveturista ja vanhasta keikkuvasta junasta. Monelle päivän kruunasi pääsy ihmettelemään veturin hyttiin ihmettelemään miltä siellä oikein näyttää. Edes kuuma lähes 30 C noussut lämpötila ei haitannut pieniä matkustajiamme.

Jokioisten Museorautatien aikataulunmukaiset junat aloittavat liikennöinnin sunnuntaina 3.6. Resiinan vuokraus, kapearaidemuseo ja Minkiön kahvio on avoinna 14.5. lähtien arkisin klo 11-18. Resiinoita voi ennakkovarauksella vuokrata myös viikonloppuisin.