Joulukortti 2019

Joulukortin on vanhaan tuttuun tapaan tehnyt museorautatien höyryveturinkuljettaja PTJ Koskinen. Kortissa juhlistetaan joulun ja uuden vuoden lisäksi Humppilan uutta asemarakennusta, joka vielä reilu vuosi sitten oli Riipassa Pohjanmaalla. Nyt jouluna 2019 asemarakennus on peruskorjattu ja seinää koristaa Humppila-kyltti. Vanha Riippa-kylttikin löytyy kuvasta!

Pukki on lähettämässä Petterin vetämää ja tontun ohjaistamaa rekeä Humppilasta kohti Minkiötä, Jokioista ja kaikkia kilttejä lapsia. Tontuilla on tosin vaikeuksia saada Petterin vetämää rekeä liikkeelle -Humppilan ratapihahan on mäessä ja lähdössä on heti kova Petterin vetokykyä koetteleva nousu.

Pukilla on reessä mukana joululahjoja ja näyttää siellä olevan Sohvin, eli höyryveturi HKR 5, uudet vesitankit, Tubizen, eli höyryveturi JR 4, asennusta odottavat vesitankit ja TU4-dieselveturin uudet voimansiirtotelit. Toivotaan hartaasti, että pukki tuo nuo lahjat Minkiölle, tai ainakin rahoitusta niiden hankkimiseksi ja asentamiseksi vuonna 2020!

Voit ihailla joulutervehdyksiä Museorautatieyhdistyksen kuvagalleriassa, johon on koottu myös muita PTJ Koskisen piirtämiä museorautatien joulutervehdyksiä eri vuosilta.

Jokioisten Museorautatie ja Museorautatieyhdistys ry toivottavat kaikille museorautatien ystäville Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2020!