Joulukortti 2018

Joulukortin on vanhaan tuttuun tapaan tehnyt museorautatien höyryveturinkuljettaja PTJ Koskinen. Kortissa juhlistetaan joulun ja uuden vuoden lisäksi Jokioisten rautatien 120-vuotista taivalta. Kuvassa Jokioisten rautatien juna kulkee Humppilaa kohti vuoden 1898 maisemissa lumisen peltoaukean halki.

Junaa vetää Jokioisten rautatien ensimmäinen amerikkalaisen H.K. Porterin valmistama höyryveturi. Heti veturin perässä on konduktöörin- ja postivaunu JR11 ja sen perässä kaksi matkustajavaunua. Viimeisenä kulkee jarrukopillinen 100-sarjan lyhyt avotavaravaunu.

Voit ihailla joulutervehdyksiä Museorautatieyhdistyksen kuvagalleriassa, johon on koottu myös muita PTJ Koskisen piirtämiä museorautatien joulutervehdyksiä eri vuosilta.

Jokioisten Museorautatie ja Museorautatieyhdistys ry toivottavat kaikille museorautatien ystäville Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2019!